ChaiKnits

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Anna - 18 februari 2010 18:57

Jag undrar vad det beror på att så otroligt många människor mår så fruktansvärt illa psykiskt....


Kanske är det så att det alltid har varit på detta viset och jag inte sett det förut, vad vet jag, men nog är det väl bra underligt att så många människor i ens omgivning mår så dåligt att dom bara vill ta sitt liv eller skada sig själva.


Jag har i alla fall på senare tid uppmärksammat detta "fenomen".

Det märkliga är att det inte är någon speciell typ av människa, eller ens någon särskild åldersgrupp, ung, gammal, kvinna eller man verkar inte spela någon roll..

Den man minst anar faktiskt..


Är det en produkt av vårt moderna samhälle, eller har det alltid varit så här?

Jag har lite svårt att tänka mig att det varit så omfattande förr, men det kanske det var.. kanske kunde man sopa det under mattan och låtsas att allt var toppen..?


Och så till frågan...

Finns det något jag kan göra? Finns det något vi kan göra? Och i så fall vad?

Det kan ju inte vara rimligt att vi bara ska se på och acceptera...


Jag har inte en blekaste aning om hur man ska kunna hjälpa..

Men det känns inte bra att stå brevid och maktlöst se på. Så himla frustrerande att inte kunna göra något för att hjälpa dom i ens närhet som man tycker om och som man ser mår så himla dåligt.


Det är så frustrerande att inte kunna förmedla och övertyga sina nära om hur värdefulla dom är för oss och hur fruktansvärt det känns att  dom ska behöva leva i tron om att dom inte duger eller behövs - för det gör dom!!!


Måtte vi som står brevid nå fram....i tid..!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards