ChaiKnits

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Anna - 20 februari 2010 13:44

Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet och inte få den,

än att få en möjlighet och inte vara förberedd...

~Whitney Young Jr.~


        

Av Anna - 20 februari 2010 11:41

Jag kan lite då och då förundras och förfasas över mina medtrafikanter som kör som skållade råttor längs vägen.. Man kör på tok för fort, gör vansinnesomkörningar på de mest underliga ställen där sikten är lika med noll... ja, jag kan fortsätta ge exempel i all evighet på hur de utsätter andra trafikanter för onödig fara och olycksrisk.
...men...
Det finns en typ av trafikanter som jag tror är än värre...

Av någon märklig anledning så har jag en förmåga att hamna bakom en av dessa lite då och då.. och denna person är nog minst lika farlig, om inte farligare..

Ligger mitt i vägen och puttrar i 40-45 km/h på 70-väg och vägrar att flytta på sig..!! I morse på väg till jobbet hamnade jag åter igen bakom denna individ och då han har hela bakrutan proppfull med snö, så begriper jag ju att han mest troligt inte kommer att se mig, så när jag når ikapp honom och vill köra om, så tutar jag lite försynt innan jag börjar köra om och döm om min förvåning... just när jag är halvvägs om honom så går han ut ännu längre mot fel sida, varpå jag nästan trängs ut i snökanten.. och tvingas bromsa och lägga mig bakom igen.

Till saken hör att denna person är ute och utför sitt jobb, men varför måste han göra det så sakta & mitt i vägen??

Kanske skulle hans arbetsgivare kunna skicka honom på en liten bilkörningskurs..??


För allas och din egen skull, kör försiktigt, men inte för försiktigt!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards