ChaiKnits

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Anna - 12 mars 2010 21:49

Trött, trött, trött....

Hade en natt full av mysko drömmar med invecklade förvecklingar.

Vaknade i morse tröttare än när jag somnade och trots att jag varit i farten hela dagen så vägrar det släppa.

Känner mig nästan drogad.


Jag kan inte låta bli att fundera litegrann på det här med drömmar...

Varför vi drömmer och varför vi bara kommer ihåg drömmarna ibland.

Vad är det som bestämmer innehållet i våra drömmar?

Hur kan det komma sig att det kan vara så verkligt?


Min skumma dröm i natt innehöll New York, min goa vän och alla hennes barn samt några till, en lucka som vi kröp in i och hamnade i en slags kontainer, detta för att ta oss från ett hus till ett annat. Husen påminde en aning om WTC. Väl framme skulle vi på ett möte som kallades för edgångskonferens...ja det bara fortsatte och blev konstigare och konstigare, men i drömmen var allt helt i sin ordning och helt logiskt..

Ja, jösses....


När jag var liten trodde jag verkligen på att alla drömmar betydde något speciellt.

Jag minns fortfarande stora delar av en dröm som återkom ett flertal gånger.

Det konstiga i den var att jag var helt medveten om att det var en dröm och jag provade flera gånger att påverka drömmen till att utvecklas på ett annat sätt. Det lyckades aldrig...


På 80-talet när filmen "Terror på Elm street" kom, så såg jag både ettan och tvåan... Jag kommer fortfarande ihåg hur jobbigt det var att se dessa filmer.

Kanske berodde detta delvis på mina egna dröm-upplevelser, vad vet jag...?


Nu ska jag i alla fall ha mig i säng...får se om det blir några konstiga drömmar.


I vilket fall som helst, så önskar jag alla en riktigt god natt!!


Av Anna - 12 mars 2010 21:10


Doris - Did you give the world some love today baby

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards