ChaiKnits

Alla inlägg den 3 april 2010

Av Anna - 3 april 2010 13:42

För ett par dagar sen blev jag kontaktad av en bekant via en internetsida. Denna person ville upplysa mig om en annan persons förehavanden.


Personen det handlade om är en för mig kär gammal vän som jag lärde känna när vi var små. Vi har i princip känt varandra i hela vårt liv. Vi har lekt tillsammans, vuxit upp tillsammans, haft barnsjukdomar tillsammans, gått i skola tillsammans, varit på dans tillsammans, varit berusade tillsammans, skrattat och gråtit tillsammans. När vi var tonåringar och jag var olyckligt kär fanns han där för mig, ja, ett tag var han den utvalda kärleken i mitt liv, men det vågade jag aldrig avslöja förräns många år senare...


Av naturliga själ så har våra vägar gått åt var sitt håll så småningom.

Och nu får jag då av denna vänligt (?) sinnade person veta att min högt aktade vän begått det mest avskyvärda brott som jag kan tänka mig...

Han har förgripit sig på sin dotter.


Det gör så ont i mitt hjärta att få veta detta.

Jag blir så arg, frustrerad, besviken, ledsen...

Det finns inga som helst ursäkter för vad han har gjort.

Och innebär detta att jag inte får tycka om min vän längre..?

Jag tycker ju om denna människa men föraktar och avskyr handlingen...

Hur kan en underbar, rättskaffens människa bara göra något som detta?


Jag läser med fasa och misstro de dokument som jag blivit hänvisad till och det är knappt jag tror mina ögon.

Det måste vara fel, det måste vara en annan person det handlar om, men nej, alla personuppgifter stämmer.

Å herregud...det KAN inte vara sant...det FÅR inte vara sant...


Sen blir min nästa fundering, varför var den här personen som berättade detta för mig, tvungen att göra det?

Jag hade nog hellre varit lyckligt ovetande.

Vad har den personen för rätt att gnugga detta i ansiktet på mig och gotta sig i detta? För tro mig, det gör denna personen!!

Med vilken rätt avslöjar denna person något som den vet kommer att skada mig?

Med vilken rätt gör den här personen så att jag inte får ro i själen?

För detta kommer aldrig att försvinna.


Måste vi till vilket pris som helst avslöja allt vi vet?


Å, så jag lider med barnet som blivit utsatt för detta hemska. Jag blir gråtfärdig bara jag tänker på henne, stackars, stackars barn.


Jag har en nära vän som varit utsatt för övergrepp och vi har tidigare pratat om detta dilemma. Får man lov att tycka om personen som varit så dum emot en...?

Ja, det är då sannerligen inget lätt dilemma...


Men i slutändan är det nog i alla fall så, att jag står på det utsatta barnets sida. Trots att det kostar mig både sinnesfrid och en kär gammal vän...


http://www.bris.se/

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards