ChaiKnits

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Anna - 17 juni 2010 20:30

Jag kan inte låta bli att reflektera över denna fruktansvärda bröllopshysteri som råder just nu...

Det är ju jättekul med ett bröllop i kungahuset och jag kan förstå att man drar på alla växlar på full fart. Det är många som vill hinna få en bit av kakan och det missunnar jag dom inte. Inte heller missunnar jag vår kronprinsessa att få ett riktigt sagobröllop, vilken tjej är inte värd det?

Men vad jag undrar över, det är varför man ska behöva använda en stor påse med skattepengar till att betala ett bröllop för människor som redan har en redig slant själva som dom skulle kunna ta av.

Jaha, hur tänker jag nu?!

Jo, vi har hemlösa, vi har gamla som inte får vettig mat och vård, vi har sjuka som samhället inte har råd att ta hand om o.s.v men vi har tydligen råd att vara med och finansiera detta jättekalas.

Ja, jag kan inte annat än att tycka att det verkar vara förbannat snedvridet.

Så tänker jag...

Av Anna - 17 juni 2010 17:19

 

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards