ChaiKnits

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Snoddaskaka

Av Anna - 20 augusti 2010 15:46


SNODDASKAKA

ca 12 bitar

Smet:

3 ägg

3 dl strösocker

100 g margarin

50 g olja

1½ dl mjölk

3 dl vetemjöl

½ dl kakao

3 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

Glasyr:

50 g margarin

1-2 msk starkt kaffe

2 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

180 g florsocker

Garnering:

Riven Kokos

Gör så här:

Vispa ägg och socker poröst.

Smält margarinet och blanda med oljan och mjölken.

Blanda de torra ingredienserna och rör ner omväxlande med margarinblandningen.

Häll i en form och grädda i 175 grader ca 20-25 min.

Jag använder en rund form (26cm) med löstagbar kant som jag lagt bakplåtspapper i botten på.

Under tiden kakan gräddas, blanda glasyren:

Smält margarinet och blanda ner de torra ingredienserna, rör sist ner kaffet.

Bred glasyren över den varma kakan, även på kanterna och strö över kokos.

 
 
susanna55

susanna55

21 augusti 2010 13:14

Mums!!! Härlig härligt, men farligt farligt...
Tänk på att allt sånt här godis förvärrar smärtan.De beror på att kolhydraterna triggar inflammationerna i kroppen, i både muskler nerver och annat. Sorry!
Kram

http://susanna55.bloggplatsen.se

Anna

21 augusti 2010 17:28

Nej, det har du alldeles rätt i, jag kanske skulle bifoga en varning: Bör konsumeras med måtta! Som tur är så äter jag inte upp det själv, utan bakar och säljer på mitt café... Försöker baka lite sådana här godsaker som alternativ till alla e-nummerstinna godbitar som finns att köpa. Fler mumsiga tips kommer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2022 14:56


Det är inte mycket till aktivitet här, men för den som vill se vad jag pysslar med så hittas jag både på Instagram och Ravelry som ChaiKnits.Vantarna på bilden heter Blå Prick och är designade av Maja Karlsson. Jag har stickat dom i Rauma Finull. ...

Av Anna - 3 juni 2014 22:05


Nummer två i ordningen. Ytterligare projekt med mestadels restgarner.   [Bild] ...

Av Anna - 22 april 2014 09:16

Av Anna - 16 februari 2014 20:47


Just nu har jag sex pågående stickningar och förmodligen finns fler om jag tittar efter.... På översta raden är en hålmönstrad sjal och en "Ten Stitch Blanket", på mitten är en "Ambercup"-sjal och en "Opsa"-sjal och på nedre raden en "Pyttipanna"-s...

Av Anna - 11 februari 2014 21:23

Efter en hel del stök med beskrivningen så har jag nu en Ambercup sjal i Manos silk färdig. Garnet fanns i stashen, inköpt i Umeå förra året. Endast en stump på 6 meter blev över, så det var lite spännande på slutet! ...

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards