ChaiKnits

Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna - 17 augusti 2010 16:15

Usch vilken dag!

Det har varit en sån dag då allt känns jobbigt, då det känns som att alla sliter och river i en och bara kräver och KRÄVER, tills man bara vill skrika rakt ut,

Låt-mig-vara-i-fred!!! Men icke...

Sån tur att det trots allt finns en ände på dagen.

Kvällen avslutas med en träff mellan en varm vetekudde och en mycket ond nacke... Kanske den (nacken) som ligger till grund för mina igelkottataggar tidigare i dag?! Förmodligen...



Av Anna - 7 augusti 2010 23:47

Jag bara undrar... är det fult att ha värk?? ständig, molande, uttröttande...

För när jag pratar med folk om hur det verkligen känns, då får jag en känsla av att det skulle vara något opassande.

Jag vet att det inte syns på utsidan.. men det GÖR ont, varje dag, hela dagarna.

Olika ställen från dag till dag.

Olika mycket från dag till dag.

Men, det VÄRKER!!!

Och om någon frågar, ska jag ljuga då och låtsas som om det inte finns?

För jag märker ju, att när jag svarar som det är, då får jag undanglidande svar, eller så byter man ämne..

Detta är en del av min vardag, en del av mig. Det är något som gör att jag inte orkar så mycket mer än att jobba..

Att ständigt ha ont innebär också att det får som följd att jag känner mig ständigt trött, för jag får inte sova så himla bra på nätterna, vaknar för att någon kroppsdel är bortdomnad eller gör ont, vaknar av ryckningar i kroppen, svårt att somna ibland för att jag har oro i kroppen och kraftig hjärtklappning, ibland t.o.m ren och skär ångest...

Och gissa vad en person sa till mig?!

-Du är ute för lite, det är därför du är trött!!

Om det vore så jäkla enkelt, då skulle jag sova på balkongen om nätterna!!

Eller som någon annan sa:

-Du får väl jobba mindre...

YES!! vad ska jag DÅ leva av?!

Alla vet ju att småföretagare täljer guld med kniv... fnys!

Nää.. det är väl bara att bita ihop & gå och lägga sig..

  


Av Anna - 4 augusti 2010 19:21

Jag som är lite kunnig när det gäller vin, har några tips som jag tänkte
dela med mig av.

Först och främst skiljer man mellan röda och vita viner:
Lättast skiljer man dessa båda vintyper från varandra om man skvalpar ut en
skvätt på en vit bordsduk.
Det vin, som lämnar en lila fläck efter sig, är ett rödvin.
Riktiga kännare kan på bara smaken avgöra om vinet är vitt eller rött.

De vita vinerna smakar i regel ättika medan de röda smakar stämpelfärg.
Man kan alltså genom att suga på en vanlig kontorsstämpel och sedan jämföra
smaken med ett vin, konstatera om detta är rött eller inte.

Till fiskrätter, såsom fiskbullar och matjessill föredrar de flesta vitt
vin, medan man till kötträtter såsom falukorv och sylta bör ta ett rött
vin.

Portvin är ett vin som man serverar i porten. Har man inte någon port, kan
man bjuda på det i trappuppgången eller i hissen.

När man serverar torra viner bör man se till att det inte är tvärdrag eller
att någon av gästerna råkar nysa, ty i sådana fall dammar vinet omkring i
lägenheten. När man serverar ett torrt vin är det därför lämpligt att ha en
dammsugare i beredskap.

Om man själv ska bära hem sina flaskor från systembolaget gör man klokt i
att köpa ett lättvin, så man inte får för mycket att kånka på..

Till vilt bör man välja något vildvin, medan man till grillat och annat
vidbränt kött serverar brännvin. Renstek sköljer man ner med renat.

Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:
- Oöverträffat
- Innovativt
- Preliminärt
- Kvastskaft

Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin:
- Västkustiskt
- Konstitutionerad
- Substantiellt
- Tillvägagångssätt

Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit alldeles för
mycket vin:
- Tack, men jag vill inte ha sex.
- Nej, ingen mer sprit för min del.
- Ledsen, du är inte riktigt min typ.

Lycka till med vindrickandet i sommar!

Av Anna - 2 augusti 2010 16:09

Idag har jag lärt mig något nytt...

Det är inte bilringar som slingrar sig runt magen,

det är volanger..!!!

Så det så!

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards