ChaiKnits

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Usch för parfym?!

Av Anna - 28 september 2010 13:40

Jag bara undrar varför så många människor fullkomligt dränker sig i parfym/rakvatten??

Räcker det inte med att dofta rent?

Rena kläder doftar av tvättmedel och sköljmedel, vi själva använder tvål, schampo, hårspray m.m som luktar gott, räcker inte det?

Och ju starkare parfym, ju mer verkar dom spruta på sig.

Förmodligen har dom tappat kontrollen över hur mycket dom faktiskt sprutar på sig, troligtvis så har deras luktsinne fått nog och gått i strejk...

Inte en tanke på sina medmänniskor som kan vara allergiska eller ha astma och tack vare denna överdos av dofter troligen blir sjuka och/eller får svårt att andas.

Jag kan inte påstå att det är särskilt trevligt att vara i samma rum som dessa parfymmissbrukare, själv får jag ont i näsan och i huvudet och det kan sitta i bra länge efteråt och det är ju inte alltid man kan gå därifrån.

Jag vet också om folk med migrän som får ett anfall när dom utsätts för alltför starka doftupplevelser.


Snälla, visa lite hänsyn och använd mindre parfym!


Och till sist så undrar jag varför konsum säljer parfymerat toalettpapper?!



 
 
Ingen bild

Marianne

29 september 2010 00:29

Hahaha, hade du verkligen ögonen med dig när du var på konsum???
Varför säljer de parfymerat toapapper??
Jo naturligtvis för det inte luktar gott när du krakkar på dass och de tror det ska lukta bättre. Fast de har inte tänkt på att det är slutdoftat när du lämnar hemligrummet och går ut. För inte nosar vi väl varandra i rumpan eller???
Nej vet du vad jag tror? Jag tror de vill bevisa att vi konsumenter är så omtänksamma av oss och tänker på de som jobbar på reningsverken. Om de får lite mer doft av parfym där så kanske det gör dem lite gladare ;-D Eller kan det helt enkelt vara så att de vill se hur dumma vi konsumenter är som verkligen går på det och köper parfymerat toalettpapper :-D

Anna

6 oktober 2010 20:56

Det jävliga var att jag inte upptäkte att det luktade parfym förräns jag sprättat förpackningen.. skulle inte tro att dom skulle ta mig för att vara riktigt klok ifall jag kom tillbaks och klagade på att toapapper luktar GOTT...?! Hmm...

 
Ingen bild

Marianne

21 oktober 2010 23:35

Snälla rara söta Anna, kan du inte gå tillbaka och klaga på att dasspappret luktade gott!!! Ta med dig videokamera för det vill jag verkligen se :-D. Ojojoj vilken tur att det inte fanns när vi bodde på Midis för jag lovar att vi två och Lena hade gått tillbaka och just klagat :-))))

Anna

22 oktober 2010 08:43

Du skulle allt må då.. ;) Nä, jag vet ju nu att det blir bojkott...haha..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2022 14:56


Det är inte mycket till aktivitet här, men för den som vill se vad jag pysslar med så hittas jag både på Instagram och Ravelry som ChaiKnits.Vantarna på bilden heter Blå Prick och är designade av Maja Karlsson. Jag har stickat dom i Rauma Finull. ...

Av Anna - 3 juni 2014 22:05


Nummer två i ordningen. Ytterligare projekt med mestadels restgarner.   [Bild] ...

Av Anna - 22 april 2014 09:16

Av Anna - 16 februari 2014 20:47


Just nu har jag sex pågående stickningar och förmodligen finns fler om jag tittar efter.... På översta raden är en hålmönstrad sjal och en "Ten Stitch Blanket", på mitten är en "Ambercup"-sjal och en "Opsa"-sjal och på nedre raden en "Pyttipanna"-s...

Av Anna - 11 februari 2014 21:23

Efter en hel del stök med beskrivningen så har jag nu en Ambercup sjal i Manos silk färdig. Garnet fanns i stashen, inköpt i Umeå förra året. Endast en stump på 6 meter blev över, så det var lite spännande på slutet! ...

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards