ChaiKnits

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Aaarghhh.....

Av Anna - 7 oktober 2010 14:43

Fick mig oförskyllt en STOR skopa ovett av en kund tidigare idag..

Maken till otrevlig människa har jag sällan skådat!

Jag fattar inte att jag, trots att jag var arg så jag skakade, inte slängde ut henne härifrån..

Alltså, får man verkligen vara hur jäkla oförskämd och egoistisk som helst bara för att man är kund?

Ska personal och övriga kunder behöva stå ut mad vad som helst??


Det kommer in två damer, varav den ena med sitt barnbarn. Barnbarnet sätts upp på kassadisken och uppmanas därpå att plinga på den lilla "receptionsklockan" som står där. Ok, det går väl bra med några pling...

Själv står jag ett par steg längre bort och servar kunderna som kom före.

Efter ett stort antal plingningar ber jag att dom artigt att dom ska sluta bl.a därför att det sitter en liten bäbis och sover i en bilstol medans de nyblivna föräldrarna äter.

Men då bryter helvetet lös!

Den medföljande damen börjar argumentera och tala om för mig att jag faktiskt får skylla mig själv som jobbar i ett serviceyrke (!!!) och att hon minsann jobbat i ett serviceyrke i 40 år, så hon VET minsann hur det ska vara!

(Jag vet att hon jobbat inom äldrevården och att ingen ville jobba ihop med henne för att hon var otrevlig m.m.)

Efter det fortsätter hon att muttra och kläcka ur sig en massa hånfulla kommentarer och gliringar varpå hon till sist avslutar det hela med att hon efter den här gången, aldrig kommer att äta här igen.

Jag har ALDRIG varit så nära att be en gäst gå härifrån med detsamma och aldrig komma tillbaks mer.

Det hoppas jag förresten att hon aldrig gör heller!


Jag kan förresten inte tänka mig att mina lunchgäster heller tyckte att det var speciellt kul att lyssna på plingandet, så det så!!


Undrar hur hon skulle ha reagerat om hennes vårdtagare hade vräkt ur sig på samma sätt som hon gjorde mot mig..?


Jaja...

Något mer positivt...

Jag lyckades ju i alla fall tvärnita på väg till jobbet i morse.

Å varför då, då?!

Jo, för att slippa köra på en obetänksam ekorre som hoppade ut framför mig.

Vilken tur att det inte var halka.

  

 
 
Häxmamman

Häxmamman

19 oktober 2010 16:43

Hahahaha... Det där hade jag velat varit med och hört... Sett hur du stått och räknat till tio flera ggr

http://stickmonster.bloggagratis.se

Anna

19 oktober 2010 19:10

Jag räknar fortfarande..hihi..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2022 14:56


Det är inte mycket till aktivitet här, men för den som vill se vad jag pysslar med så hittas jag både på Instagram och Ravelry som ChaiKnits.Vantarna på bilden heter Blå Prick och är designade av Maja Karlsson. Jag har stickat dom i Rauma Finull. ...

Av Anna - 3 juni 2014 22:05


Nummer två i ordningen. Ytterligare projekt med mestadels restgarner.   [Bild] ...

Av Anna - 22 april 2014 09:16

Av Anna - 16 februari 2014 20:47


Just nu har jag sex pågående stickningar och förmodligen finns fler om jag tittar efter.... På översta raden är en hålmönstrad sjal och en "Ten Stitch Blanket", på mitten är en "Ambercup"-sjal och en "Opsa"-sjal och på nedre raden en "Pyttipanna"-s...

Av Anna - 11 februari 2014 21:23

Efter en hel del stök med beskrivningen så har jag nu en Ambercup sjal i Manos silk färdig. Garnet fanns i stashen, inköpt i Umeå förra året. Endast en stump på 6 meter blev över, så det var lite spännande på slutet! ...

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards