ChaiKnits

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Anna - 14 oktober 2010 19:24

Idag har jag varit på den årliga undersökningen hos tandläkaren.

Dryga tusenlappen fladdrade raskt iväg.

Häromsistens när jag var till doktorn, då kostade det 150 kronor...

SÅ, vad jag funderar över, är, varför inte tänderna verkar räknas tillhöra kroppen??
För om det gjorde det, då borde väl tandläkarbesöket ligga i samma prisnivå som läkarbesöket?!

Dessutom har jag läst eller hört att vissa typer av infektioner i munnen ökar risken för bl.a hjärtinfarkt(!!!).. och då tillhör ju helt plötsligt problemet sjukvården (och kroppen)..

Ja, så nu ser jag fram emot att tänderna inom en snar framtid kommer att klassas som en kroppsdel!

För nog måste väl våra politiker begripa det också och ändra i lagen?!


Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards