ChaiKnits

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Oärlighet..

Av Anna - 18 januari 2011 20:12

Jag undrar över en sak... Är kunderna verkligen himla fattiga att dom inte har råd att köpa sitt eget toalettpapper?? Ja, inte att använda på kundtoan, DET papperet bjuder vi på, nej, jag menar till sin egen hemmatoa... Hur har jag nu kommit på att fundera på detta? Jo, eftersom man faktiskt stjäl med sig en rulle om det nu råkar finnas en extra rulle! Jag själv skulle aldrig ens komma på tanken, men ni ska bara veta hur många det är som faktiskt gör det.


Detta får mig osökt till att fundera på en annan sak.. att knycka saker på sin arbetsplats, det verkar också vara ganska så gångbart, speciellt om man jobbar kommunalt, statligt eller åt någon annan stor arbetsgivare.


Jag jobbade för några år sedan tillsammans med en person som även hade jobb på en skola och denna person tyckte att det var en brilliant idé att plocka med sig pennor, suddgummin, anteckningsblock m.m från sin arbetsplats, kanske t.o.m rent av ansåg att det var en rättighet... Jag får rysningar!


Om det nu är så att man nu tycker att man har för dålig lön, så tycker då jag att det vore bättre att löneförhandla än att stjäla från den som betalar ens lön.

Och hur skulle det se ut om alla gjorde likadant??


Ja, vad vet jag, jag är bara en fattig egen-företagare... Som inte gillar att folk faktiskt stjäl med sig mitt toapapper... Kanske man ska ta betalt för besöket? Eller kedja fast rullen med kätting?


 

 
 
Häxmamman

Häxmamman

24 januari 2011 07:03

Ja du min vän, visst är det otroligt hur folk kan tro att de har sådana rättigheter, man mår illa...

Men jag tycker det låter otroligt bra med en kätting runt rullen, eller så får du låsa och när de frågar om lån så får du skicka med dom en bit papper ;)

http://stickmonster.bloggagratis.se

Anna

24 januari 2011 18:45

Visst är det märkligt att man måste stjäla av sin arbetsgivare?! Finns ett ordspråk som säger att 'man ska inte bita den hand som föder en', det har dom uppenbarligen inte lärt sig..

Vill du ha anställning som toapappers-utdelare?? hihi..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2022 14:56


Det är inte mycket till aktivitet här, men för den som vill se vad jag pysslar med så hittas jag både på Instagram och Ravelry som ChaiKnits.Vantarna på bilden heter Blå Prick och är designade av Maja Karlsson. Jag har stickat dom i Rauma Finull. ...

Av Anna - 3 juni 2014 22:05


Nummer två i ordningen. Ytterligare projekt med mestadels restgarner.   [Bild] ...

Av Anna - 22 april 2014 09:16

Av Anna - 16 februari 2014 20:47


Just nu har jag sex pågående stickningar och förmodligen finns fler om jag tittar efter.... På översta raden är en hålmönstrad sjal och en "Ten Stitch Blanket", på mitten är en "Ambercup"-sjal och en "Opsa"-sjal och på nedre raden en "Pyttipanna"-s...

Av Anna - 11 februari 2014 21:23

Efter en hel del stök med beskrivningen så har jag nu en Ambercup sjal i Manos silk färdig. Garnet fanns i stashen, inköpt i Umeå förra året. Endast en stump på 6 meter blev över, så det var lite spännande på slutet! ...

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards