ChaiKnits

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Anna - 26 januari 2011 19:45

För första gången i vinter är det äntligen plusgrader ute! Det är så himla skönt att bilen har tinat upp och beter sig som den ska och att alla dörrar och luckor inte längre är fastfrusna på grund av all is som bildas när man står på motor- & kupévärmaren. Eller, ja.. det var ju förstås som det var i förrgår.. I går morse när det var dags att åka till jobbet då var det minsann -6°C och ett lager snö på bilen.. igen.. och så idag då, -24°C... Suck.. Nu är jag TRÖTT på kylan!!


På stickorna just nu så sitter det ett vacker ljust & mörkt grå + rostmelerat Milano som ska bli till en Åremössa. Dottern har fått för sig att hon vill ha en sådan och då hon inte kunde välja färg så tog jag både det melerade och ett nystan i mörk turkos, så, jag tänker sticka upp mössor av båda färgerna så får hon välja vilken hon vill ha när dom är färdiga. Den som blir över får väl gå till försäljning...


  


Vi var till Sundsvall i lördags och då passade jag på att handla på en jättemysig garnaffär. (Dom har även webshop: http://cinasgarn.se/) Det blev som sagt två nystan Milano, men även ett jättefint lite tjockare Alpackagarn som ska bli till något varmt till små babyfötter och så lite Drops Alpaca till pulsvärmare samt 3 nystan rött Fuga som tillsammans med vitt Tindra ska bli en lång tomteluva. Ja, jag vet att jag är tidigt ute, men det är väl lika bra att börja planera i god tid, så kanske det blir något av funderingarna också..?!


Jo just det.. Dottern fick ju en systemkamera i julklapp och jag har lite försynt sagt till henne att nu kan hon ju få öva genom att ta lita bilder på mammans olika stickprojekt, jaja, vi får väl se hur det går med den saken, men jag kanske får ta och be snällt, riktigt snällt, så kanske jag kan få lite hjälp med att fixa lite snygga blider på det jag knåpar ihop. Håll tummarna!

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards