ChaiKnits

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Lite om dagens och helgens bravader..

Av Anna - 31 januari 2011 18:45

Nog är det mycket märkligt, jag kom till jobbet åtminstonde en kvart tidigare än jag brukar, men lyckas i alla fall på något konstigt sätt ligga efter tidsmässigt hela dagen - med minst en timme eller två... En mycket konstig ekvation... Som tur är så tar ju dagen slut till slut.

Hur som haver, så har jag trots den tidsmässiga efterblivenheten lyckats göra bort en hel del eftersläpande administrativa (jättetråkiga) saker. Det känns i alla fall väldigt skönt! Så slipper man ha dåligt samvete för det i alla fall.


I helgen har jag slutfört och sytt ihop Åremössorna och Norrlansluvan. Äntligen! Tyvärr upptäckte jag att det låg ett par (ej ihopsydda) handledsvärmare längst underst i högen med mössor. Får väl försöka uppbåda en liten gnista till att sy ihop dom också, det är bara det att det är sååå tråkigt att sy ihop och fästa trådar. Det borde finnas någon som kunde komma hem och fixa det när man har stickat klart... Vilken underbar tanke...     


Jag har också gjort en fynd på tradera i helgen! Av en slump så hittade jag in till en försäljning av ett set KnitPro-stickor... Precis ett sånt som jag har gått och suktat länge efter... Då jag tyckte att det fortfarande låg i en bra prisklass så slängde jag in ett bud - och fick det! Och så snabb tjejen var, jag fick dom redan idag!! Den största överraskningen var dock att det var ett helt oöppnat paket som kom, jag som trodde att dom var begagnade, så nu känns det verkligen som ett fynd!  


Å så har jag ju förstås hunnit börja knåpa på ett nytt projekt, det är någonting smått och kommer nog att bli snabbt färdigt...  

 
 
Ingen bild

Helena

1 februari 2011 09:20

Åh va fina mössorna blev! Och spännande med ditt sista projekt:-)

Anna

1 februari 2011 14:01

Tack! Nu återstår bara att få dottern till att välja vilken det är hon vill ha.. ;) Skaften är klara, återstår bara hur jag ska göra fötterna.. DET ska bli spännande...

 
Ingen bild

Helena

2 februari 2011 16:49

Har hon valt mössa? Jag är spekulant på den rosa
:-) Om du inte har dom på cafet redan så kan du väl ta med så kan jag komma in och prova nån dag!?

Anna

2 februari 2011 17:09

Jag tror att det lutar åt den turkosa för dotras del, ska säga åt henne att bestämma sig så jag kan ta med resten. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2022 14:56


Det är inte mycket till aktivitet här, men för den som vill se vad jag pysslar med så hittas jag både på Instagram och Ravelry som ChaiKnits.Vantarna på bilden heter Blå Prick och är designade av Maja Karlsson. Jag har stickat dom i Rauma Finull. ...

Av Anna - 3 juni 2014 22:05


Nummer två i ordningen. Ytterligare projekt med mestadels restgarner.   [Bild] ...

Av Anna - 22 april 2014 09:16

Av Anna - 16 februari 2014 20:47


Just nu har jag sex pågående stickningar och förmodligen finns fler om jag tittar efter.... På översta raden är en hålmönstrad sjal och en "Ten Stitch Blanket", på mitten är en "Ambercup"-sjal och en "Opsa"-sjal och på nedre raden en "Pyttipanna"-s...

Av Anna - 11 februari 2014 21:23

Efter en hel del stök med beskrivningen så har jag nu en Ambercup sjal i Manos silk färdig. Garnet fanns i stashen, inköpt i Umeå förra året. Endast en stump på 6 meter blev över, så det var lite spännande på slutet! ...

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards