ChaiKnits

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Anna - 27 februari 2011 13:37

Jag stickar halsdukar. Jag har tänkt mig att det ska bli två stycken sådana som man syr ihop som en stor ring och som man sen kan linda ett par varv om halsen. Dom heter säkert något tjusigt namn...? En i turkos & en i cerise blir det. Garnet heter Calypso och är ett supermjukt & fluffigt garn som jag har köpt på tradera för några månader sen. Det är garn på burk, ja, det kom faktiskt i varsin burk med hål att dra ut garnet igenom, t.o.m stickor följde det med, fast jag använder lite grövre stickor för att halsduken ska bli så fluffig som möjligt.
     


Och så har jag tjuvstartat på ytterligare ett projekt. I magic-loop-teknik. Jag hade tänkt börja på ett par benvärmare till en liten fröken, men se där, trots mitt stora lager av stickor så hade jag ingen lång rundsticka i storleken 2,5mm. Så det blev till att omgående kasta sig in i en nätbutik och beställa en..

Under tiden så testar jag på en i ett något grövre garn.

     


Lite ny inspiration...

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards