ChaiKnits

Alla inlägg under februari 2011

Av Anna - 10 februari 2011 19:46

Det är då åtminstonde 20 år sedan jag sist stickade ett par strumpor till en vuxen, men nu håller jag på att råda bot på det.

Sedan jag fick fibromyalgi har jag blivit väldigt känslig under fötterna, så när jag drar på ett par stickade sockar i kängorna då känner jag varenda maska under fotsulorna (och det är inte skönt!), men nu har jag fått ett tips att det ska vara jättesköna sockar om man använder sig av aloe-vera garn..

Så, sist jag var in till Östersund hade jag tänkt köpa sånt garn, men blev plötsligt lite sparsam när jag såg hur dyrt det var.
Som tur är så har jag min kära   (häxkompis) som kom till min räddning efter att ha gjort ett fynd i en reakorg... förvisso så är färgkombinationen inte kanske vad jag skulle ha valt på egen hand, men en sak är säker, vem kan låta bli att dra på smilbanden när man ser denna färgkombination..?!

 


Första sockan stickades klar i går kväll och nu ska jag gå och lägga upp maskorna till den andra sockan innan SSS (Second Sock Syndrome) träder in och strumpstickningen blir lagd på undantag...

  
  


Av Anna - 3 februari 2011 14:02

Jamen hallå!! Vem har beställt mer snö??? Å jag som var så glad, först i går eftermiddag när jag vid fyra-snåret upptäckte att det fortfarande fanns dagsljus kvar och sen i morse, när jag vid sjutiden åkte till jobbet och det redan hade börjat ljusna.. Men nu snöar det igen (så där försvann den glädjen) och jag vill inte ha mer snö. Det räcker nu! Jag vill ha ljuset.. och våren.. så det så!!  

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards