ChaiKnits

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Anna - 28 maj 2011 23:13

Vavra vyer från jämtland ackompanjerat av jämtlandssången...

Av Anna - 28 maj 2011 16:13

Det har blivit väldigt lite stickat senaste veckan. Lusten har funnits och finns men fingrarna har inte riktigt varit på min sida.. dom är svullna, ömma och klumpiga, så det får gå ändå.

Jag håller i alla fall på att försöka få till den beställda ponchon i tunt, tunt babygarn. Den ska väl bli klar nån gång.

I torsdags tog jag till slut beslutat att skicka in en ansökan om att begära företaget i konkurs. Jag har ju länge jobbat på övertid både ekonomiskt och kroppsligt, men nu känner jag att jag orkar inte kämpa längre.

Det har inte varit något lätt beslut att ta, men all min ork har under en lång tid gått åt till att gå till jobbet, det fungerar inte i längden och nu har jag nått till en punkt där jag känner mig helt dränerad på energi. Sakta har jag också kännt att glädjen av att gå till jobbet har börjat sina. Så... 

Vad jag däremot inte hade jag  väntat mig, var att det skulle gå så fort!

Jag lade brevet på lådan i torsdags och i går (fredag) ringde advokaten som är utsedd som konkursförvaltare. Jag fick lov att ha öppet dagen ut, men från och med måndag så är det stängt och jag ska sätta upp en lapp på dörren om att det är "Stäng på grund av konkurs".


Det var inte så här det skulle bli...!   

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards