ChaiKnits

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Anna - 31 juli 2011 18:15

Idag har det inte blivit mycket gjort. Jag har haft yrsel och problem med balansen ända sen jag klev upp i morse. En del dagar, då det inte är väldigt mycket ont eller så, då kan jag nästan glömma bort att jag faktiskt har en sjukdom, men sådana här dagar då inser jag att det tyvärr är så.

Hur som helst så har jag lyckats sticka ett par varv på restgarns-sjalen nu på eftermiddagen och den växer. Numera sakta, men säkert.. varven börjar nämligen bli väääldigt långa nu och dessutom så är det resterna av TeeTee's Cacao som jag stickar med nu och jag kan inte påstå att jag njuter av det.. Garnet är jättefint och alldeles underbart mjukt, men dessa öglor... jag fastnar med stickorna i dom gång på gång! 

Jag har varit ute på gräsmattan och tagit ett kort och så här ser den ut nu:



En sak är då säker, den är helt unik! Jag har blandat friskt både billiga och lyxiga garnskvättar, några lite tunnare och en del lite tjockare så det blir en minst sagt blandad struktur och jag har ingen plan för vare sig komposition eller storlek, så det blir som det faller sig. Några av garnerna som jag hade tänkt avvända har blivit förpassade tillbaka till restgarnssamlingen för dom passade inte längre in. Dom får nog bli till en egen sjal senare.

  

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards