ChaiKnits

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Anna - 28 juli 2012 21:45

Det har varot lite trögt med stickandet ett tag nu... men jag började på att sticka små sockar i storlek 22/24 som jag tänker ge bort till små frusna höst-fötter.. eftersom det är himla länge sedan jag stickade så små storlekar så letade jag fram en beskrivning som hör till garnet, men det såg ju inte klokt ut!! Sockan blev jättebred över ankeln. Då jag inte har någon att prova på, åkte jag till Ica och köpte ett bar strumpor att jämföra med, ja, det är ju bara att titta på bilderna så syns ju skillnaden rätt väl... På den första bilden är originalet brevid den köpta strumpan och på andra bilden är den nu omdickade foten/hälen. Ser lite mer proportionellt ut tycker jag. På den "nya" varianten är hälen stickad med förkortade varv till skillnad från originalet som stickas med hällapp och upplockad kant. Jag ändrade också översidan så den är resårstickad för att den ska få bra passform. Hoppas nu bara att dom passar.. 

    


Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards