ChaiKnits

Alla inlägg under april 2010

Av Anna - 30 april 2010 20:40

  Jag tänker i kväll på vännen Per och hans kompis Mattias som på sista april-kvällen -89 (om jag minns rätt) omkom i en brand.

Så onödigt att två så unga människor var tvungna att mista livet.

Konstigt, att fortfarande efter så många år så minns jag exakt var jag var den kvällen.

Jag minns fortfarande hur jag misstroget sa, att det kunde bara inte vara sant.

Det måste vara någon annan...

Länge efteråt trodde jag mig höra Pers knackning på fönstret, som han gjort åtskilliga gånger när han ville låna soffan..

Ni är saknade...

Av Anna - 28 april 2010 20:54

Man kan ju inte annat än att gilla den här älgen..  

.


Av Anna - 26 april 2010 21:22

Man ska inte ljuga, det straffar sig alltid...




  

Av Anna - 25 april 2010 20:26

Jag hade inte tänkt att sensurera kommentarer, men det har jag omvärderat.

Idag har jag faktiskt gjort det, jag har valt att ta bort en kommentar som jag inte anser hör hemma på min blogg.


Man kan ju undra hur det är fatt..


Jag fick raskt en kommentar på mitt nedanstående inlägg, någon som länkade till andra filmer på Youtube...

Det var ju kul, eller..??

Näe, inte när det är länkar till något som jag tolkar till främlingsfientlig propaganda.

Utbildningsfilm kallas det tydligen för...

Nä, fy fan!


Jag vill med detta inlägg med bestämdhet säga att det går INTE hem hos mig och det tänker jag inte heller hjälpa till att förmedla.

Jag anser att vi alla härstammar från alla möjliga håll av världen, så HUR kan vi då ta ställning emot människor av annan härkomst, människor med annan hudfärg, eller människor av annan tro?

Det spelar ingen roll hur vi ser ut eller var vi kommer ifrån...

VI ÄR ALLA MÄNNISKOR!!!


Av Anna - 25 april 2010 17:40

Skrämmande...undrar hur många som honom, det finns längs våra vägar....


Jag vill absolut betona att jag inte tar någon som helst ställning till att föraren enligt rubriken kommer från Rumänien.

Det kunde lika gärna vara en svensk eller tysk eller kines...eller något annat...

Vad jag vill betona är vilka idioter det finns på våra vägar....

Av Anna - 23 april 2010 23:45

Ju mer man tänker,

desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

~Nalle Puh~

Av Anna - 22 april 2010 20:57

  Äntligen har jag hittat förklaringen     

 

Av Anna - 22 april 2010 18:30

Det finns människor som stjäl all ens energi...

Dom lämnar en alldeles matt i själen och tung i kroppen.

Lite då och då råkar jag ut för detta, oftast på jobbet.

Idag har en sån person korsat min väg.

Jag önskar att jag hade sluppit, men vad gör man när det är en kund och alla kunder är värdefulla, även energitjuvarna..

Man skulle kanske kunna ta lite extra betalt??

Ja, jag kan inte annat än att önska att dom håller sig långt borta från mig!

Låt mig behålla min energi, jag behöver den så väl själv!!



  

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards