ChaiKnits

Alla inlägg under februari 2012

Av Anna - 22 februari 2012 19:40

Tvåändsstickning.... Ska det göras ordentligt, så ska det tydligen göras med Z-tvinnat garn och inte med S-tvinnat garn som det normalt är.. så vad göra?? En liten tur till godis(garn)affären, naturligtvis..
Två härvor blev det. Det gröna är handfärgat med lite melerad effekt.
 
Nystat och klart. Nu ska det bara bestämmas vad det ska bli...
 

Av Anna - 21 februari 2012 17:16

Tack vare snabba tips om var jag skulle titta, så har jag nu lyckats knåpa ihop en liten fläta på min tvåändsstickning.. 
 

En länk till en instruktionsfilm på YouTube:
 

Länk till skriven beskrivning med bilder:
http://www.clarafalk.se/sticktips/lettisk-flata/

Av Anna - 20 februari 2012 15:51


Stickar en varm sjal av överblivet garn och restgarner... tänkte att den ska göra den gula mohairsjalen sällskap till hjälpstickan eller liknande... 
 

Av Anna - 19 februari 2012 10:57

Jag vill så gärna lära mig tvåändsstickning... och eftersom det inte finns någon i närheten som kan lära mig så har jag letat på internet efter hjälp. Jag tror att jag har lyckats få kläm på en uppläggning och jag har lyckats sticka några varv som åtminstonde för mig ser ut som det ska.. inte går det fort och inte vet jag om det blir rätt, men så här ser det ut just nu:

Framsidan:

Baksidan
 

Jag skulle också vilja hitta hur man gör för att få till en "liggande" rad med maskor, som nästan ser ut som en fläta... men ingen lycka hittills...

    

Av Anna - 18 februari 2012 17:17

Vid senaste resan till Sundsvall så köpte jag en väska till mina Knit-Pro prylar och annat smått och gott som man har och nu har stickor och tillbehör sorterats in på plats..

       
Lådorna har små väggar som kan tas bort, mycket fiffigt... 


      
Ordning och reda.. och nu slipper jag gräva runt i en väska när jag behöver något. 

  


Av Anna - 14 februari 2012 16:54

För några månader sedan köpte jag en härva Kauni, ett jättefint tunt ullgarn som så småningom ska bli en spetssjal är det väl tänkt... idag fick jag för mig att det var dags att nysta upp härvan och göra den stick-beredd så att säga.. men jag måste säga att jag är lite besviken, det är ett ganska dyrt garn och med tanke på det så hade jag verkligen inte förväntat mig en härva med trassel!! Jag har tappat räkningen på hur många gånger garnet gick av medan jag nystade och detta på grund av att trådarna bitvis var rejält ihopsnurrade inuti själva härvan och varje gång jag kom till ett sånt ställe så gick garnet av... till slut stog jag och nystade från två håll för att kunna trassla ut eländet.. Suck.. 

 
                              


Nu ser det ut så här i alla fall... men det är så trist med alla skarvar...


  

Av Anna - 12 februari 2012 18:46

Jag planerar att jag ska sticka upp lite restgarner... restgarns-sjalar kanske...?
Men då måste det ju vara ordning och reda bland garnstumparna också, så jag har börjat på att nysta och sortera för att se vad som finns..

 

Jag passar också på att repa upp påbörjade projekt som jag vet inte kommer att bli något utav...

   

Och slutför ett nästan färdigt projekt..

 

Av Anna - 10 februari 2012 18:30



Flitens lampa har lyst i dag...

Alla lösa trådar är fästa!! (vilket är det tråkigaste jag vet) Mössan och Tomteluvan har fått sina tofsar och Häxkompisens Sjal är färdig och har fått sällskap av ett par Pulsvärmare och ett I-Cord Halsband...
Nu kan jag nöjt fortsätta med mina andra projekt.. :)



    

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards