ChaiKnits

Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna - 30 oktober 2010 17:15

Johodå, det blev en tur till garnaffären den här helgen också..


Dottern vill ha en ljusgrön mössa och alla mina gröna garner var ju naturligtvis alldeles fel grön, för mörk, för ljus, träskgrön, gräsgrön... suck..


Men nu har vi hittat ett handfärgat ullgarn som föll fröken på läppen, så nu ska jag skicka garnet till  (häxmamman) som ska sticka upp en av sina egendesignade mössor.


Det är bara till att hoppas att det blir något som hon kommer att använda..

Av Anna - 29 oktober 2010 19:46

Det är så skönt att få ett par dagar ledigt! Början på veckan var bra, men andra halvan har varit gräslig. Sovit dåligt, en himla massa värk och såå kopiöst trött... Jag väntar och väntar på att det ska dimpa ner ett brev från reumatologen med ett besked om när jag får komma dit. Inom två månader enligt remissbekräftelsen och det var 19 september. Ja, det kommer väl så småningom.


Gå in och rösta på årets hjältemamma!! En dryg vecka kvar att rösta på.

http://www.mama.nu/artiklar/2010/rosta-fram-arets-hjaltemama-2010/index.xml


 Nähäpp, nu blir det till att slappa framför Idol resten av den här kvällen...

Av Anna - 27 oktober 2010 15:39

Jag håller på att köra igång en liten hemsida med mina handarbetsprojekt...

(Det kommer även att bli en avdelning med försäljning där.)

Titta gärna in där också!

http://chai.cybersite.nu

Det kommer att fyllas på med bilder och annat vartefter jag hinner med.



Av Anna - 23 oktober 2010 20:15

Så himla skönt att vara ledig hela helgen!

Man kan ju undra varför jag inte gjort detta tidigare?!

Ja, vad kan man säga...?

  

Idag har jag varit till Hammarstrand och handlat lite garn och en ny rundsticka, Knitpro symfonie, på sticksömmen. http://www.sticksommen.se/shop/

Material till en Åremössa & en halsduk till dottern och till ytterligare en poncho:


Så har jag även en ny poncho på gång sen ett par dagar:

    

varvar mosstickning (Big Verona) rätstickning (Tindra) slätstickning (Big Verona) för lite kul effekt.


Av Anna - 23 oktober 2010 09:30

Efter att forskarna kommit fram till att kvinnor som joggar utan bh får längre bröst, har nu en del karlar börjat springa utan kalsonger!!

Av Anna - 22 oktober 2010 15:08

 Om du har stökigt hemma, gör så här:
1. Skapa en ny mapp på datorn.
2. Ge mappen namnet "Stöket i lägenheten."
3. Högerklicka för att ta bort mappen.
4. Datorn kommer då att fråga:
"Vill du ta bort Stöket i lägenheten permanent?"

5. Klicka på JA - knappen.
6. Lägg fötterna på bordet, ta en drink/öl och bara NJUT ;)

Av Anna - 21 oktober 2010 19:46

Idag har jag planterat ett frö som kanske kan leda till en stor förändring i tillvaron. Nu är det bara till att hålla tummarna för att det slår rot & börjar växa! Kanske, kanske kan turen stå på min sida för en gångs skull...


LYSSNA på denna 7-åring!! Vilken underbar version av Amazing Grace!!


Av Anna - 18 oktober 2010 20:32

Några höstbilder tagit ute på gården i lördags...


   


Jag gillar verkligen hösten, trots att den är lite ledsam då det blir mörkt ute och alla löv ramlar av träden & blommorna dör i rabatten..

Men jag mår riktigt bra när jag får boa in mig och tända lite ljus.

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards