ChaiKnits

Alla inlägg under september 2011

Av Anna - 30 september 2011 12:03

Av Anna - 25 september 2011 16:42

Nu har jag fått mitt traderagarn...
Helt underbart mjukt och jättefina färger. 
 
Jag åkte in till stan i fredags tillsammans med  .
Och naturligtvis följde det med lite garn hem.
Det vita och det vinröda är till beställningar
och det stora röda ska det nog bli något "juligt" av.. 
 
Inspiration i långa banor!!
Katalog, tidning och några trevliga böcker..
Länkar: Simple hip knit scarves, Sticka mera småvarmt, Sjalar & halsdukar
   
En sjal till mig själv, hör och häpna!
Det är lika bra att rusta för vintern!!
  

Och så har jag stickat en Åremössa som har 
varit beställd sedan länge...
   
Jag har också stickat klar den svartvita sjalen, 
bild kommer senare.. 

Av Anna - 18 september 2011 12:15

Stöd Rosa Bandet på ett lite annorlunda sätt... Sticka en halsduk med Rosa Bandet garnet!

Garnet finns att köpa hos Hemmets Journal och beskrivning följer med banderollen..
   

Bilderna har jag lånat från Hemmets Journal!   

Av Anna - 15 september 2011 23:15


Jag har köpt garn på tradera ikväll.
Ett handfärgat Bambugarn..
Ska bli spännande att se vad det är för slags garn och vad jag kan hitta på med det.. Sjalar kanske..?!

   

Det är 150 gram (10-trådigt otvinnat) av det gul/rosa 
och 340 gram (7-trådigt otvinnat) av det blå/gröna.  

  



Av Anna - 12 september 2011 15:00

Förkyld som bara den.. hostar, nyser och snörvlar.. huvudet, näsan och halsen värker.. idag är det verkligen tur att jag inte behöver gå till jobbet.
Försöker orka göra lite grann så att jag glömmer bort hur eländigt det känns en stund.. 


Fortsätter sticka på den senaste restgarnssjalen



och har fäst trådarna på den föregående
 



Å då kom jag på att jag ska visa projekten som restgarnerna härstammar ifrån.

För ca 15-16 år sedan var det inne med "oversized" tröjor som man använde tillsammans med tights och långskaftade sockor som man föste ihop i en "rul" nere vid ankeln och då stickade jag två till mig själv..
     
Jag lovar att det var rejäla projekt!

Den svart/vita tröjan är så gott som dubbel och jättevarm och den bruna med olika sorters flätor och hallonstickning, ja jösses..
Ingen av dom används idag och med tanke på allt arbete som är nerlagt så har jag funderat på om det går att göra något annat av dom.. soffkuddar kanske? 

       


Av Anna - 3 september 2011 16:51

Idag har jag gjort klar min allra första Gratitude Leaf Shawl. Som en karamell blev den i det härliga Schoppel Wolle, Zauberball garnet. Och jag är riktigt stolt över att ha vågat och klarat av att för första gången sticka efter en engelsk beskrivning. ( Nu har den kommit i en svensk version också.. )
Mönstret kan du köpa på Ravelry, Gratitude Leaf Shawl .

      
Det är dottern som mycket motvilligt agerar modell på bilden i mitten...

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards