ChaiKnits

Alla inlägg under juni 2011

Av Anna - 26 juni 2011 13:45

Sjalen är klar! Dessvärre så rullade den ihop sig till en tunn tarm, så jag blev tvungen att blocka den. Ska bli intressant att se om den rullar ihop sig igen när den har torkat... förhoppningsvis inte.

Den är lång (eller bred) hela kökssoffan gick åt till att spänna ut den och det var nätt och jämt bredden på soffan räckte till.

     

Jag har börjat på en till sjal, fast i mosstickning denna gången. Jag köpte Drops Delight för ett tag sen men tänkte nog allt lite galet! Jag köpte ett nystan vardera av två färger, men tänkte inte på att det bara är 50 grams nystan och det går åt ca 100 gram till en sjal. så mitt i stickandet inser jag nu att garnet inte kommer att räcka. Det blir till att leka detektiv för att hitta mer i samma färger eller så göra en variant och sticka in ett annat garn på mitten. Vi får väl se vilket det blir.. Jag börjar väl på en till medans jag funderar..!!

 



Av Anna - 15 juni 2011 14:45

Nu är mini-ponchon färdig!
 



Och så har jag börjat på en slätstickad sjal i  melerat Fame fyndat på rea i vintras..
   

Av Anna - 13 juni 2011 19:15

Idag hade jag då mitt första riktiga besök på arbetsförmedlingen. Intet nytt där inte. Inga lämpliga jobb finnes och inte heller vet jag ännu vad jag vill. Som tur är, så har jag en human förmedlare som tycker att jag ska komma på återbesök i slutet av augusti och fram tills dess får jag lov att bearbeta och avsluta konkursen i lugn och ro samt hinna landa igen och även fundera på vad jag ska göra sedan.

Tack för det!

Jag passade på att ta med dottern så att hon fick fixat med att aktivera sitt bankkort och ta kort och lämna in för ett ID-kort. Själv så hade jag fullt sjå med att komma åt mitt nya körkort som skulle hämtas på brevbärarkontoret. Inte så lätt när det egentligen inte är öppet där. Kan inte fatta varför det inte går att få hämta ut det på samma ställe som andra paket och rek.

Efter att ha utfört femtioelva olika ärenden så hade vi tid kvar innan arbetsförmedlingen så då blev det en pizzalunch med dottern. Mysigt!


Den lilla, lilla ponchon har blivit ihopsydd och håller just nu på att få en virkad uddkant... slutet närmar sig!! Jag började också att sticka på en slätstickad smal trekantsjal i går kväll. Än så länge är det inte så mycket stickat på den, så bild på den kommer längre fram...

 

Av Anna - 12 juni 2011 18:59

Drygt två veckor har gått sedan konkursbeslutet kom och livet har varit helt ställt på ända. Hittills har det varit en mycket förvirrande tid, då jag inte riktigt vet vad jag ska göra eller vad som förväntas av mig.

Jag känner mig helt vilsen. Vilse i pannkakan! Jag vet inte hur jag ska bete mig, jag är ju van att jobba!! Jag har ju nu egentligen inget jobb att gå till (fast jag har åkt upp varje dag och plockat och städat) och jag har helt enkelt tappat fotfästet i tillvaron. Förhoppningsvis så finner jag det snart igen!

I fredags var jag tvungen att åka in till konkursförvaltaren för att göra momsredovisningen färdig och jag som trodde att jag slapp sånt nu, men icke!
 (häxkompisen) hade påpassligt nog tid på sjukhuset så gjorde vi sällskap till Östersund. Det blev en heldag med trevligt sällskap, gott fika, lite shopping och en liten tur till en jättemysig garnaffär på Frösön, där det inhandlades lite fynd och inspiration. Jag behöver ju verkligen ännu mer garn...eller?!

   


Det har blivit mycket lite stickat under denna tiden, men delarna till baby-ponchon är nu klara. Spetsstickningen gjorde att delarna krullade ihop sig så jag blev tvungen att blocka dom innan jag nu ska försöka sy ihop dom.
 

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards