ChaiKnits

Alla inlägg under april 2011

Av Anna - 28 april 2011 16:15

Vi skulle bry oss mindre om vad andra tänker om oss
om vi insåg hur sällan de faktiskt gör det...
~okänd~ 

Av Anna - 27 april 2011 17:00

Var med och tävla om dessa fina vinstpaket!
Utlottningen pågår t.o.m den 15 maj.
 

   

Skapa och Inreda

Av Anna - 25 april 2011 10:53

 

Fyra dagars ledighet! Helt underbart!!
Det har varit helt underbart, synd bara att det tar slut så fort, det skulle ha varit fler. Man blir aldrig nöjd... 

 
I lördags passade jag på att besöka häxkompisen som är hemma på permision från sjukhuset. Vi satt ute på deras altan i det underbara vädret och stickade, drack kaffe och pratade en hel massa. 

 
Under helgen har jag passat på att slutföra (läs: sy fast trådar) lite projekt som varit färdiga sedan länge och så har jag stickat klar den lila baskern som jag har fått beställning på.  

 
Det har också blivit ett par matchande benvärmare till den gröna Ponchon och Baskern som jag hade sålt tidigare.

 
Detta ska bli ett par benvärmare till det lila setet.
Så gulliga småtjejerna ska bli!

 
Benvärmarna som jag stickade tidigare (med magic loop)
Nu sitter trådarna där dom ska!
 
Och så ett par pulsvärmare som har legat färdiga länge.
Det enda som fattades var att fästa trådarna och virka en liten uddkant. Gjort i ett nafs, bara man börjar. 

Jodå, flitens lampa har lyst!

Av Anna - 22 april 2011 14:28

En av låtarna på den nya skivan... vill ha..! ;)

Av Anna - 19 april 2011 18:43

Nu börjar jag känna mig tjatig, bara en massa tjat om baskrar hit och baskrar dit, det har blivit som en följetong..

Men, nu har i alla fall den första gröna baskern äntligen nått fram till  .

Jag tycker dock att det är mycket märkligt att den har varit ute på vift så länge, jag lade den på brevlådan i onsdags och den kom fram idag, tisdag. Ibland är inte posten så snabb, det är då ett som är säkert.

Hur som helst så är jag väldigt glad över att den kom fram, det är ju inte precis så att det går att springa till ica och köpa en ny, varendaste en som jag gör är ju helt och hållet unik.


I går åkte grön basker nr 2 till sin nya ägare och i söndags började jag knåpa på nr 3. Den ska bli matchande till en lila poncho som jag sålt tidigare. Kul!

Det kommer nog en bild på 3:an också så småningom..

Av Anna - 16 april 2011 23:57

Förbaskade basker, skulle man kanske kunna uttrycka sig...

Hur som helst, så är modell no 2 nästan klar. Det är bara kanten som ska fållas och ett knippe trådar som ska fästas, sen så är den färdig!

Nu hoppas jag baske mig att den passar lilltösen också..

Vad det gäller den första gröna baskern,  så är den mig veterligen fortfarande ute på vift, men förhoppningsvis så dyker den upp hos mottagaren på måndag.

Hör ni det posten!? För jag förutsätter att ni inte har slarvat bort den!!

Det är med hjärtat i halsgropen jag väntar.

Fortsättning följer...

Av Anna - 16 april 2011 23:45

Simuleringssemester:
Tycker att du haft för lite semester? Längtar du i dessa tider till nästa semester? Här kommer några tips hur du kan förvandla ditt eget hem till ett strålande semesterparadis!
Flygsemester
Packa 20 kg sten i den otympligaste resväska du kan hitta och bär sedan runt på den i 2 timmar inne i lägenheten. Sätt dig i en barnstol, bind fast armarna från armbågarna i armstöden och be en du känner tackla dig medan du försöker äta lunch ur en lite papplåda med plastbestick. Be personen supa sig full och sedan somna medan han lutar sig över dig.

Utlandssemester

Köp ett 10-klippkort på närmsta solarium och använd alla 10 på raken. Gå hem och vrid upp alla element på max och blanda sedan en kvarting med ricinolja och angostura och häll upp i höga glas med isbitar och ett paraply. Gör sköna discomoves och låtsas att toaletten är en bar i Marbella. Nästa morgon, gå ut barfota och trampa i glas och sitt sedan inne resten av veckan med foten i vädret.

Alpsemester

Klä på dig långkalsonger, överdragsbyxor, rånarluva och hjälm. Ta sedan på dig pjäxor och skidor och gå omkring hemma med allt på. Försök sedan att tränga dig in i garderoben, vända där inne och gå ut igen. Bränn tungan på en mugg med för varm choklad och häll ut resten över byxorna. Häll en hink isbitar i trappan och försök att bära skidorna och stavarna på axeln till nedre våningen. Väl nere sätter du dig i huksittande mot väggen och dricker sprit på fastande mage. På sjukhuset skriver du vykort till nära och kära om hur underbart och stärkande det är i fjällen..

Golfsemester

Ta på dig din finaste lammullströja, fyll en skottkärran med paraplyer och ge dig ut på en långpromenad i området. När du hittar träd och buskar så kryp dig in bland dem och svinga vilt med några paraplyer. Riv sönder en hundring varje gång du svingar. Invänta regnet och gå sedan minst en timme till. Bege dig sedan till närmsta pizzeria med utskänkningstillstånd och sup dig full medan du berättar om din runda för någon som inte vågar säga åt dig att hålla käften.

Fiskesemester

Sätt klockan på tre och snubbla ut till närmaste vattenpöl. På vägen sticker du händerna på någon taggig buske som du passerar. Rulla dig i pölen och avsluta med att hälla en burk sillspad över huvudet. Återvänd hem blöt, stinkande, sårig, trött och hungrig och ljug ihop något om baddaren som precis slet sig och hur vackert det är att vara ute tidigt på morgonen.

Stugsemester

Stanna hemma, stäng av elen och varmvattnet. Ät rå korv och konserver direkt ur burk. Blanda klipulver och myggolja och smörj in dig med blandningen medan du sitter på toaletten och läser en Hemmets Journal från 1971 om och om igen.


Simuleringssemester ger precis samma resultat som vilken traditionell semester som helst:

Du är riktigt glad över att komma tillbaka till jobbet igen eller???...
 

Av Anna - 15 april 2011 22:54

       

Den blev i alla fall klar baskern, men alldeles för stor för ett litet flickhuvud, så nu har jag fått lov att börja på en i en mindre storlek..

Denna versionen stoppade jag i ett brev till min  häxkompis  hon kan behöva lite uppmuntran på sjukhuset, MEN den har inte kommit fram än!!! Jag hoppas nu bara att den är försenad i posten och inte försvunnen!!! Håller tummarna! Hårt!!

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards