ChaiKnits

Alla inlägg under mars 2011

Av Anna - 31 mars 2011 11:01

Jag har snubblat över ytterligare en artikel om hur välgörande stickandet är för stickerskornas hälsa!
Följ länken för att läsa den!!

http://webnews.textalk.com/salutis/sticka-for-halsans-skull

Av Anna - 30 mars 2011 18:19

Installerar Beach-figur 2011. Vänta ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░


System error, please try again next year,,,,,

Av Anna - 29 mars 2011 16:15

Jag blir så himla irriterad på att vissa människor rotar och pratar i sånt som dom inte har ett endaste dugg  med att göra och där dom dessutom inte vet vad som är fakta eller vad som är rent och skärt skitprat!

En sån person har jag råkat ut för idag och när jag inte nappade på ämnet (jag svarade denna personen att folk pratar i sånt som dom inte vet sanningen om) så fick jag som svar: Jamen, vet DU vad sanningen är då?

Jag iddes inte ens svara..

Jo, jag vet nog hur allt ligger till, men jag har ingen anledning att diskutera det med nån som bara är nyfiken, vill gotta sig i andras elände och som vill ha nåt mer att kunna sprida omkring sig..!

Jag betackar mig...  

Av Anna - 27 mars 2011 15:41

Det går långsamt.. Sakta, men säkert, framåt...

På grund av kombinationen av tunt garn och tunna stickor och så mina värkande och fumliga fingrar på det, så går det väldigt sakta med benvärmarna som jag håller på med, men det går framåt..

Så, jag tror nog att innan det blir vinter igen så är dom nog färdiga. :)

 

Av Anna - 26 mars 2011 23:43

TIPS FRÅN HÄLSOVÅRDSMYNDIGHETEN!!
Är du man och vill undvika Fågelinfluensan?
Unvik att ha sex med Virrhönor, Gamla Skator och ruggugglor!
Skulle du ändå drabbas rekommenderas ett stort intag av lammkött...

Av Anna - 24 mars 2011 20:52

-Det virkar allvarligt-
Hon råkade snubbla rakt in i ett handarbetande sällskap och fick besvär med stickningar i kroppen... 

 

Av Anna - 23 mars 2011 19:49

Den här är tillägnad min allra bästa   (häxkompis)...
Lyssna - Läs - Och ta till dig!!!


Av Anna - 20 mars 2011 10:09

Såhär blev benvärmarna som jag stickat med MagicLoop-tekniken...
Det återstår bara att fästa trådarna så är dom färdiga!

Garnet jag använde är Järbos Mellanraggi. Jag har aldrig stickat i det förut, men det var ett riktigt skönt garn att sticka i.


Och detta är mitt nya projekt. Ett par benvärmare till en liten storasyster...

Jag hade köpt en knitpro rundsticka i stl 2,5 som jag tänkte sticka dessa med (MagicLoop), men jag hann inte ens ett helt varv innan stickan gick av vid kabeln... Suckar djupt... Så nu blir det på strumpstickor i alla fall. Skulle väl kanske ta kontakt med web-butiken där jag köpt stickan...

Garnet är  Järbos Miniraggi, lite tunt, men skönt att sticka med.


Och så till mitt kommande projekt...

Ett till par strumpor (till mig själv) i detta härliga vårfärgade Austermann Step Aloe vera-garn.

        

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards