ChaiKnits

Alla inlägg under mars 2012

Av Anna - 21 mars 2012 14:07

Vansinnesprojektet lyckades...!!! nu har jag två nystan 5-trådigt i stället för 1 härva 10 trådigt.... 

 

Av Anna - 20 mars 2012 15:15

Jo, det är fortfarande bambugarnet som är på tapeten... fast nu är det det gul/rosa.. den lilla härvan har jag nystat, men så när jag skulle börja nysta den stora härvan så görjar jag att fundera.... om kanske... jo, men det går nog... ja, för tusan, så klart det går..!! Vaddå?? Jo, att dela garnet?! Det är ju otvinnat och 10 trådigt... lite tjockt för att egentligen göra något med det... Så, utrustad med garnvinda, nystmaskin, sax, nålar, läsglasögon och förmodligen tålamod för hela det kommande året så börjar jag då att nysta..... ja, jösses... det går, men det går inte fort och det är inte lätt... på sista bilden har jag lagt en svart sytråd brevid en av trådarna... det är tunt!! och 5 sytrådstunna trådar åt varsitt håll....

Det kan nog inte stå riktigt rätt till...   
         

Av Anna - 12 mars 2012 14:00

Jag stickar sockar... gör ett försök att använda upp lite restgarner som jag har.

Så häromkvällen hade jag stickat färdigt två sådana här sockar då jag till min förskräckelse upptäcker att jag har stickat skaftet på den ena socka betydligt längre än på den andra... hjärnsläpp med andra ord. Då jag inte hade någon större lust att repa upp hela foten för att korrigera detta, så tänker jag helt finurligt att varför inte pilla bort några varv uppifrån i stället... ja, det hade ju kunnat bli bra... men det blev det inte!! Så jag fick helt enkelt repa upp hela sockan och börja om från början...  ja, ja... socka nummer 2 (3) är snart klar den också....


Mitt i sock-stickar-eländet så kommer jag på att jag vill ha en ny sjal... så jag har provstickat lite på en Pyttipanna sjal.. Garnet till vänster är ett 3-trådigt otvinnat garn med glittereffekt som jag köpt på tradera tidigare och det till höger är bambugarnet jag köpte tidigare, också på tradera. Tidigare inlägg om detta garn: Bambugarn Jag tror att jag ska sticka i bambugarnet, det känns mjukt och skönt och vårlikt på något vis.

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards