ChaiKnits

Alla inlägg under februari 2010

Av Anna - 28 februari 2010 22:01

Den enda som kan döma dig - det är du själv..

Av Anna - 28 februari 2010 17:03

Till alla er som har det jobbigt!!

Av Anna - 28 februari 2010 15:24

Det normala är att man tar på sig kläder som man köpt för att ha på jobbet och kör genom staden i en bil som man fortfarande betalar av på för att ta sig till jobbet man behöver för att kunna betala kläderna och bilen och huset man lämnar tomt hela dagen för att man ska ha råd att bo i det.

~Ellen Goodman~

Av Anna - 27 februari 2010 21:45

Kritik måste vi ha för att kunna utvecklas.

För min del är det så att jag har mycket svårare att ta emot positiv kritik än negativ kritik.


På något vis så är det svårare att veta vad man ska säga om någon ger beröm.

Om någon säger att det där var inte bra, då kan man försvara sig och förklara sig, men hur tacklar man situationen när man får beröm?

Det är så lätt att det bara känns pinsamt och besvärande.


Det är på något sätt så att man har fått lära sig att det inte är fint att bli stolt över att ha gjort något bra.

hmmm....


Om man säger "Jag är bra" eller "Jag tycker att jag presterade bra" då är man kaxig eller styv i korken, eller..?

Varför ska det vara fult att vara medveten om att man är bra eller gör bra saker? Är det inte en del av att vara självmedveten och en del av ens självkänsla och det är väl en BRA sak?

Det väcker onekligen en hel del att fundera på...

Av Anna - 27 februari 2010 18:21

Skäms inte för att erkänna att du hade fel.

Det betyder ju egentligen bara att du är smartare idag än du var igår.

~Dave Gilpin~

Av Anna - 26 februari 2010 23:58

Ibland får man se att en idé som förefaller att vara helt idéaktig inne i hjärnan,

är helt olik när den kommer ut i det fria och andra människor tittar på...

~Nalle Puh~


Om du går i dina egna fotspår kommer du - ingenstans...

~Ior~


Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig.

Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i örat.

~Nalle Puh~


En klocka som stannat går rätt två gånger om dagen, minst...

~Tigger~


  

Av Anna - 26 februari 2010 18:45

Om du är en björn, kan du sova hela vintern.
Du gör absolut ingenting på 6 månader.
– Det kan jag leva med!
Innan du går i ide,
måste du äta så mycket du bara
kan klara av att proppa i dig.
– Det kan jag också leva med!
Om du är en björn, föder du två barn
(som är lika stora som en valnöt)
och det medan du sover.
När du vaknar upp är de halvvuxna,
mjuka och jätte söta.
– Ja det kan jag leva med det också!
Om du är en björnhona,
vet alla ett du menar allvar!
Du kan morra åt alla som irriterar dig
och du kan slå ner de som
plågar dig eller dina ungar
och de accepterar det.
– Det kan jag definitivt leva med!
Om du är en björn,
förväntar sig din make att du
morrar åt honom när du vaknar!
Han förväntar sig också
att du har håriga ben,
dålig andedräkt,
dåligt humör och
överflödigt kroppsfett.
– Japp! Jag vill bli en björn…

Av Anna - 25 februari 2010 19:10

Man kan inte misslyckas

förrän man slutar försöka

~Okänd~

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards