ChaiKnits

Alla inlägg under november 2010

Av Anna - 26 november 2010 19:35

  

I dag för 22 år sedan omkom
min kära vän Rickard
i en bilolycka,
endast 25 år gammal.


Den här versen hade vi vänner i vår annons:

Allt som var vänligt ment
kommer försent
Målas i guld på kransar och band
lägges som blommor i kallnad hand

Vi saknar dig Rickard

  

 Saknaden är fortfarande stor!   

Av Anna - 21 november 2010 11:30

  

Av Anna - 20 november 2010 16:13

I morse vaknade jag med en dundrande huvudvärk och jätteont i nacken. När jag klivit upp så blev jag kraftigt illamående och yr, igen, precis som för några veckor sen. Efter två omgångar värktabletter kan jag ju i alla fall fungera något så när igen och som tur är så har jag kunnat suttit i fåtöljen och fått må riktigt dåligt tills det så småningom började släppa. Men det är fortfarande ganska så ont i nacken och upp i bakhuvudet och så strålar det ner i vänster ben..


Dessvärre hade jag en kund som skulle ha två tårtor till klockan två, så jag fick vackert ta och be sambon att skjutsa mig till jobbet, för köra bil, det vågar jag inte när det snurrar på detta viset i skallen.


Jag hade då aldrig trott att det skulle kunna vara så handikappande att ha ont och jag kan verkligen förstå om andra inte förstår hur jobbigt det kan vara, det syns ju inte på utsidan, men jag kan intyga om att det känns!


Men, glädjande nog så jag har i alla fall äntligen fått en tid på reumatologmottagningen! Den 9 december får jag komma dit och innan dess ska det tas lite nya prover. Det är i alla fall skönt att det äntligen händer något...

  

Av Anna - 20 november 2010 00:05

Av Anna - 15 november 2010 18:32

Fick alldeles nyss reda på att jag inte kan räkna med något sex mellan jul och nyår, för det är visst "mannens säkra period", för då står staken i fönstret , kulorna hänger i julgranen , skinkan på bordet och pungen är tom..

 

Av Anna - 11 november 2010 19:15

Det kommer äntligen lite snö! Inte så att jag tycker om att skotta eller att bli blöt om fötterna eller så, absolut inte, men nu blir det ljusare. På sista tiden har det varit så himla mörkt och dystert och det sätter sig på sinnet till slut. Så det är bara till att ta fram sopen och isskrapan och försöka få fram bilen när det är dags att åka till jobbet. Som tur är, så har jag tak över bilen när jag jobbar. Det är ganska skönt att slippa snöproceduren på kvällen när man är trött..


 

Jag har av någon märklig anledning helt plötsligt 3 (!!!) stickprojekt på gång. En svart poncho med lila pälsgarn som snart är klar, jag måste bara bestämma mig för hur jag ska kanta den...

     

En liten poncho som jag har fått beställning på till jul...

  

En mohair-sjal som jag helt plötsligt bara fick en sån lust att börja på...

  

Av Anna - 10 november 2010 14:00

Häromdagen kom kvinnan med det plingande barnet in och handlade. Hon mer eller mindre bad om ursäkt för hur hennes väninna hade uppfört sig senast dom var här. Hon sa också att hon hade skämts jättemycket när väninnan gormade på OCH att man aldrig ska försöka argumentera med denna kvinnan. Nähäpp, så om en människa är en sån typ som alltid ska göra livet surt för andra, då ska man bara helt frankt stå där och ta emot skit och oförskämdheter utan att få försvara sig. Då kommer hon ju aldrig att fatta att hon beter sig som ett svin och att det är HON som borde ha vett att skämmas! Ja, kära nån... och jag min idiot som alltid har trott på att om vi behandlar andra människor med respekt, så blir också vi själva behandlade med respekt av andra, men jag har tydligen fel....

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards