ChaiKnits

Alla inlägg under december 2010

Av Anna - 16 december 2010 18:00

Jaa, det har varit ett par jobbiga veckor på senaste tiden..


Flera läkarbesök, både planerade och oplanerade. De oplanerade på grund av de problem som mina taskiga slemhinnor i näsan har ställt till med, eller rättare sagt, medicinen som skulle hjälpa dom bli bättre, gjorde i stället allt sämre.. Jag fick en kortisonspray för att svullnaden skulle gå ner och av den har jag nu lyckats få en biverkning. Färre än 1 av 10000 människor får detta problem, inte ens min läkare hade hört talas om något som fått en sån här biverkning. Det har blivit ett hål i nässkiljeväggen och där har det dessutom blivit infektion, så då blev den en 10 dagars penicillinkur, med allt allt vad det innebär.. suck..

Det planerade besöket var hos Reumatologen, där det nu har konstaterats att min värk inte beror på någon reumatisk sjukdom, utan att det är Fibromyalgi jag har. Det hade jag i och för sig en ganska så stark aning om att det kunde vara. En kväll när jag satt och sökte på internet så hamnade jag på en blogg om fibromyalgi, där tjejen hade baskrivit alla sina symtom och det var precis som om det skulle ha varit mina egna..


Jag har under senaste tiden funderat och grunnat en hel del på mitt liv och på mitt jobb i synnerhet. Det har lett till en hel del tuffa beslut, det allra mesta gällande jobbet. Jag har kommit fram till att, för min egen skull, så är det nog dags att försöka sälja, eller, avveckla caféet. Detta har inte varit något enkelt beslut, för det kan ju mycket väl innebära att jag kan stå arbetslös inom ett år. Men, jag har i alla fall sagt upp hyresavtalet på lokalen från och med 1 januari och då är det 9 månaders uppsägning.. med option på att kunna förlänga några månader om inte det har kommit någon ny hyresgäst och förutsatt att det funkar för mig både kroppsligt och ekonomiskt. Nu är ju i alla fall ett beslut taget!  Och så finns ju de där fröna som jag sådde tidigare, det kanske kan bli en annan lösning, vem vet..?! Håll tummarna!


Stickat lite har jag i alla fall gjort. Jag har lyckats slutföra lite projekt som har blivit liggandes och det känns ju jätteskönt! Ett par gröna benvärmare i flickstorlek har det också blivit och nu har jag börjat på ett par pulsvärmare i alpacka till mig själv. Efter det, eller i alla fall snart, så måste jag börja med ett projekt som får lov att förbli lite hemligt.. men jag kan i alla fall avslöja så pass mycket, att det ska bli något till en liten parvel som inte är född än..

  


Och så är det kallt. Kylan har belägrat sig.. ja, visserligen är det bara -6 just nu, men härom morgonen när jag åkte till jobbet var det -29. Brr... Fast jag personligen är ju inte helt emot kylan, jag mår nämligen mycket bättre när det är vinter och kallt än när det är sommar och varmt. Jag har inte alls lika mycket ont och det blir inte så svullet i lederna med sånt här väder. Så, inget ont som inte har något gott med sig.. fast å andra sidan, det behöver ju inte vara mer (mindre) än -10, det räcker för mig..

  



  Häxkompisen fyller 43 (!!) år på söndag och då tänker jag åka dit med lite uppvaktning. dricka lite kaffe & prata lite strunt. Kanske bäst att ta med stickningen också, så kanske det blir lite nytta gjort också..
Jag har hittat en så passande present till henne (tycker jag i alla fall) hoppas att hon också tycker det. Men vart tar tiden vägen? Vi var ju nyss 15 år..!!?

Ja, så här är det... just nu.

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards