ChaiKnits

Alla inlägg under januari 2013

Av Anna - 30 januari 2013 19:45
















Min solution är färdig!


På vägen hem stannade jag till hos Sticksömmen och provianterade. Lycka!

 


Stickar på en filt också. Baby marino som fanns i stashen, möjligen inropat på tradera för länge sedan..

     




Av Anna - 23 januari 2013 21:01


Då har jag kommit fram till enfärgat & mönsterstickning.. :)
 

Av Anna - 19 januari 2013 22:56

Idag har jag gått med i Solution KAL (Knit-A-Long) på Ravelry.
En liten bit på väg:

 


Stickar i Knitglobal sockgarn köpt på Sticksömmen
Tänker att den första delen som är slätstickad ska vara melerad och den spetsstickade delen får bli i enfärgad.
 

Av Anna - 5 januari 2013 22:50



Halvvantarna är färdiga!

Jag har en hel massa idéer till fler halvvantar och pulsvärmare...

  


Och så har jag hunnit börjat på ett par små sockar till..

Dessa är i fuga och hälen är stickad med förkortade varv.

Här finns instruktionsvideo på hur man gör: Del Ett & Del Två

 
Här är hälarna på 3 olika sockar stickad med denna teknik. 
Klicka på bilden så blir den större...

 


Av Anna - 4 januari 2013 19:30

Efter att i månader inte ha kunnat logga in på grund av något märkligt inloggningsproblem, har jag nu äntligen fått kontakt med supporten som har hjälp mig att komma åt bloggen igen.


Naturligtvis har det hunnits stickas en hel del under denna tid och det tänkte jag nu försöka visa lite utav..


Först ut på bild är ett set med mössa, vantar och sockar i viking ullgarn, födelsedagspresent till en ung dam, ett par lovikkavantar till dottern, stickade i svarta fårets jättemjuka lovikkagarn, ett par tvåfärgsstickade sockar med tillhörande vantar i fuga till en liten kille (dom har jag dessutom för första gången stickad med s.k istickad häl) samt en hel massa andra saker förstås.

      


Det har dessutom blivit vinter sedan sist.. kan inte hjälpa att jag tycker att vintern är väldigt vacker..

    


Det har ju desutom hunnit vara jul och då fickk jag en julklapp som bara en annan stickgalning skulle komma på tanken att ge bort, en burk med små mininystan = nödproviant.

Den underbara vantboken har jag faktisk gett till mig, alldeles själv!

     


Det har inte bara varit trevligheter. För ungefär en månad sedan så blev våran Ställa akut sjuk och vi blev tyvärr tvungen att låta henne somna in trots att hon bara var 6 år. Det är väldigt tomt utan henne här hemma!  

 



Så, det är ju tur att vi har Kurre.. jag tror att han tror att han är en hund..

 


Just nu så stickar jag på ett par halvvantar till mig själv. Stickar i brunt restgarn och ett grön/brun melerat reanystan med mohair i och testar en för mig ny teknik som kallas för "Broken Stitch". 

 


Jamen då är jag litegrann ikapp då...   Jag stickar vidare...




Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards