ChaiKnits

Alla inlägg under oktober 2011

Av Anna - 19 oktober 2011 20:26

Ett par vantar till dottern... (dom är färdiga nu) i brunmelerat Raggi-garn.
Hoppas att dessa inte sticks... 

     

Av Anna - 18 oktober 2011 18:14

Idag har jag leverarat allt det vinröda jag stickat... nu blir det inte något mer av den färgen på ett tag!! Det blev tråkigt på slutet..

Jag har börjat på ett par nya vantar till dottern... vi får väl se om dom också sticks eller om dom blir godkända... 
   

Av Anna - 7 oktober 2011 11:51

Det blir inte alltid som man har tänkt sig... Dottern fick ju sina nystickade gråa yllevantar häromdagen och efter att ha använt dom en gång, så konstaterar hon raskt:  Dom sticks!! Varpå sambon mycket snabbt konstaterar att dom där vantarna ser ut att passa i hans något för stora snöskottar-handskar.. sagt och gjort, han flänger ner i källaren och vips så var dottern utan vantar igen... fast med löfte om ett nytt par och med lov om  att tillsvidare få använda mina vantar som jag fick av  på alla--dag... Och sambon hade rätt.. dom passar jättebra..

     

Just nu är det vinrött på stickorna.. detta ska bli halvvantar..

     

Av Anna - 6 oktober 2011 10:50

Jag tänkte ta lite höstiga bilder igår när jag gick på promenad med jycken och det gjorde jag, men vad är detta??? Hör smultronblommor till hösten?! Jag såg tuvor med blåklockor och rödklöver i full blom också för den delen... 

 

Nedanstående bilder var väl mer vad jag förväntade mig...

     


Jag stickade ochså klart dotterns tumvantar igår och hann börja på nästa del, ett par halvvantar, av det set jag fått beställning på... Nu går det undan...   

Av Anna - 4 oktober 2011 10:39

Jag stickar basker.. nää.. baskrar menar jag..
Jag har fått en beställning på ett set med basker, halsduk, benvärmare och halvvantar.. och jag tänkte att jag börjar med baskern, för jag vet hur beställaren vill ha den. Sagt och gjort... men när basker no1 är klar så inser jag att den stackars människan kommer att drunkna i den.. så då lägger jag upp och börjar sticka på basker no2... en bra bit in på avmaskningarna så ser jag att jag missat en ihoptagning... repa upp och sticka om... jaha, och när den är nästan färdig så inser jag att jag har avmaskat helt galet.. det ska vara vart 3:e varv, men jag har stickat 3 varv mellan avmaskningarna i stället.. så då är det bara till att repa upp ända ner till sista utökningen... det är nästan halva baskern det... 
Vad är det man säger..? Sticka om - Sticka rätt? 

Dottern kom i morse och viftade framför näsan på mig med en raggsocka och undrade om jag kan sticka ett par tumvantar i sånt garn... såklart jag kan.. det är bara till att leta fram lite raggsocksgarn och sätta igång va...?! 

 

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards