ChaiKnits

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anna - 31 augusti 2011 15:45

     
Sambon fick en delikatesskorg häromdagen och korgen den fick jag till mina stickprojekt. Eftersom det är en massa pinnar att fastna i så har jag knåpat med att sy ett innerhölje till den. Naturligtvis med ett par praktiska fickor att ha t.ex mobilen och lite redskap i. En sån här liten korg är ju väldigt praktisk att kunna ha med sig om man ska på besök eller på stickcafé.. Det enda som fattas nu är att nästa fast tyget i kanten på korgen, det hade förstås varit enklare att sy tyget över kanten och göra en dragsko med ett snöre i, men varför göra det lätt för sig?
 

         

Av Anna - 28 augusti 2011 14:45










Jag repade upp och började om på min Gratidude.. Det är roligt att sticka ett så omväxlande mönster och dessutom med ett garn (Schoppel Wolle, Zauberball) som skiftar i olika färger..
     

Så då faller det sig ju helt naturligt att smygbörja på en till.. Garnet har jag köpt på Sticksömmen och det heter Ella Rae Lace Merino. Ett helt underbart mjukt och lyxigt garn. 

 

Jag har även en restgarnssjal på gång. Och naturligtvis hittar jag ett redigt stickfel när jag fotar.. jag misstänker att det blir lite "upprepning".. trodde först att det bara var en maska,men när jag pillrat mig ner till den så ser det ut som om det är värre än vad jag först trodde... suck...

     

Det är väl bara till att bita ihop och repa upp och sticka om..

  

Av Anna - 27 augusti 2011 11:07


Bilden är lånad från www.etsy.com


Har man inget skägg, ja då kan man ju göra ett själv om man nu skulle vilja ha ett...
Och skulle det nu vara så att man inte kan virka, så finns dom ju att köpa färdigvirkade här:
Taraduff Hand Crocheted Apparel and Accessories

Av Anna - 17 augusti 2011 15:45

Jag kunde inte motstå lusten att börja på en "Gratitude" sjal trots att jag har flera projekt på gång redan. Jag har gått och längtat efter att få göra något kul med Zauberball garnet som jag köpte för ett tag sedan. Det är som en karamell!!
Mönstret kommer från visalisa.. 

 

Och så måste jag bara lägga in ett par bilder på vår galna hund som fullständigt har ruinerat dotterns fotboll.. 

     

Av Anna - 9 augusti 2011 12:37

Några bilder på söndagens och måndagens projekt...

Fler bilder finns här. 


            

 






Av Anna - 7 augusti 2011 22:30

Idag har det inte blivit mycket stickat. Jag har pysslat & fixat och kånkat & burit och dragit & klättrat... Även sambon och dottern har blivit indragna i projektet..

Dotterns gamla rum har ju stått fullproppat med bråte sedan hon fick byta till ett större rum och jag har gått och funderat på att fixa till så att det går att använda det till något vettigt. 

Tadaaa... Nu är det omgjort och iordningställt som sy- & stickrum. Det blev även en liten hörna för träningsapparaten så den slipper stå i hallen utanför.

Bilder på undret kommer så snart som jag hinner..


Avslutar med en låt jag hörde tidigare idag med en för mig ny artist... 

Av Anna - 5 augusti 2011 17:30

Restagarnssjalen är färdig och alla trådar är fästa. Jippie!!

 

Så då startar jag ett till restgarnsprojekt medans jag ändå håller på..

Fast när jag ser den på bild så vete katten om jag inte ska repa upp och byta till grövre stickor... Hmm... Jo, så får det bli... 

 Bara till att repa upp och sticka om..    
 

   

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Skapa flashcards