ChaiKnits

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Anna - 2 juli 2011 17:45

Jo, jag har nog fått en släng av sjal-mani..

För ytterligare en har blivit klar och genast så slängde det sig en ny på stickorna.
Den blå är en aning tjockare, stickad i Järbogarns Fantasi.

Den rosa, som jag har kommit halvvägs på stickas i TeeTee's garn Cacao.  

Det senare garnet är ett underbart mjukt garn, men en aning besvärligt att sticka med. Jag fastnar med stickorna i dom små öglorna hela tiden, men det kommer att bli en riktigt mjuk och lyxig sjal..

Och, när den är klar, då tror jag att det blir en sjal av Regia Lace... snubblade över ett nystan på garnaffären i Hammarstrand tidigare i veckan och det var helt enkelt bara var tvunget att följa med mig hem...

  Det börjar likna ett missbruk..   

           

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards