ChaiKnits

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Mina och andras idéer

Av Anna - 6 november 2010 11:30

Varför är det så att en del människor helt fräckt tar åt sig äran av andras arbete och/eller idéer?

Jag har varit ute för det ett flertal gånger den senaste tiden.


Först var det på ett möte som jag deltog i, vi satt en grupp människor och spånade på lite olika idéer och jag slänger fram ett förslag som ingen brydde sig särskilt om (eller inte hörde) och så höjer plötsligt en av deltagarna rösten och säger mitt förslag och alla tycker att det är en jättebra idé... bara det att då är det plötsligt inte min idé längre...

(Hade det varit jag, så hade jag sagt att det var den andra personens idé och att jag också tycker att den är jättebra)


Det märkliga är att det är andra gången detta händer - med samma person inblandat - och i samma grupp.... (!!!)


Ska jag tyda det som att dom inte lyssnar på mig?


Andra händelsen är när en person kommer till mig och säger:

Vad kul att du startat det där projektet, visst var det en bra idé jag hade?!

Och så har jag aldrig ens pratat med denna människan om saken tidigare...


Och jag undrar...

Hur i all världen säger man till att;

Hörrudu, det där var faktiskt MIN idé! Bara min idé!

Utan att verka mopsig eller så..?


Kan det vara så att idétjuvar faller under samma kategori som energitjuvar?    

 
 
:/

:/

15 november 2010 23:22

Åhh - det handlar om klassiska härskarmetoder verkligen. Osynliggörande och förminskande.
(Och jaa - de är ju både energitjuvar och idétjuvar OCKSÅ! *grr*)

Om jag vore du och det blev saksamma igen skulle jag HÖGT säga:
"Men HALLÅ! Det var väl precis det där jag just SA! HÖR ni inte på mej va!"
Lite sådär med glimten i ögat och med ett finurligt leende så är det ingen som tycker du är stöddig. Däremot känner de sig förmodligen bara pinsamma och "påkomna".

Må gott! ☼

http://witharmswideopen.bloggplatsen.se

Anna

16 november 2010 08:38

Det tål VERKLIGEN att ha i åtanke!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 september 2022 14:56


Det är inte mycket till aktivitet här, men för den som vill se vad jag pysslar med så hittas jag både på Instagram och Ravelry som ChaiKnits.Vantarna på bilden heter Blå Prick och är designade av Maja Karlsson. Jag har stickat dom i Rauma Finull. ...

Av Anna - 3 juni 2014 22:05


Nummer två i ordningen. Ytterligare projekt med mestadels restgarner.   [Bild] ...

Av Anna - 22 april 2014 09:16

Av Anna - 16 februari 2014 20:47


Just nu har jag sex pågående stickningar och förmodligen finns fler om jag tittar efter.... På översta raden är en hålmönstrad sjal och en "Ten Stitch Blanket", på mitten är en "Ambercup"-sjal och en "Opsa"-sjal och på nedre raden en "Pyttipanna"-s...

Av Anna - 11 februari 2014 21:23

Efter en hel del stök med beskrivningen så har jag nu en Ambercup sjal i Manos silk färdig. Garnet fanns i stashen, inköpt i Umeå förra året. Endast en stump på 6 meter blev över, så det var lite spännande på slutet! ...

Presentation


En vimsig, förvirrad & envis tokstolla som förmodligen skulle glömma huvudet någonstans om det inte satt fast..
Instagram

Ravelry

Rectangle

Hitta mig på Ravelry:
Member Static Tag

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar & Favoritbloggar

 

    

  

Arkiv

RSS

Translate

Sök i bloggen

Besökare

Vädret

klart.se


Ovido - Quiz & Flashcards